Saturday, November 13, 2010

PINJAMKAN


Pinjamkan aku ruang kosong ini
Untuk aku memalit warna
Bukan saja warna ungu atau kelabu
Tetapi tujuh warna pelangi

Pinjamkan aku ruang kosong ini
Untuk aku menyulam lembar-lembar benang
Kapas, perak dan emas
Menjadi tekatan indah
Menyeri kamar

Pinjamkan aku ruang kosong ini
Untuk aku menumpahkan tinta setitis dua
Menjadi bait-bait puisi indah

Pinjamkan aku ruang kosong ini
Untuk aku lagukan bait-bait puisi
 irama akustik nada riang

Pinjamkan aku ruang kosong ini
Untuk aku mencoret sketsa kecindan
agar dapat menghapus segala puncak sepi
yang bersarang di hati
mungkin di hatimu
mungkin jua di hatiku…..


21 Oktober 2010

1 comment:

  1. Salam tuan,
    saya dan sahabat2 telah jadi follower blog tuan; bRAVEhEART, SPU dan uRag dRrulug. Teruskan berkarya, kata2 manis dalam puisi ini membuatkan kopi saya terasa pahit.

    ReplyDelete